برای برداشت آب تصفیه شده از دستگاه RO خانگی بطور معمول از دو مدل شیر برداشت که بصورت اهرمی و  ستاره ای در سایز های مختلف کوتاه و بلند همراه با مغزی شیرهای بزرگ و کوچک استفاده می گردد که تنوع بسیار زیادی دارند اما در نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی یک چیز همیشه مشترک می باشد و آن سایز قسمت انتهایی شیر که به روی سینک وارد شده است و از زیر سینک بوسیله مهره نصب می گردد که در هر روش نصب شیر دستگاه تصفیه آب خانگی سایز قطر آن 11mm می باشد و در قسمت های کناری سینک ظرفشویی با ایجاد سوراخ کاری از مته ریز به درشت صورت می گیرد.

روش نصب شیر دستگاه تصفیه آب خانگی روی سینک

نکته: در نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی همیشه قبل از نصب زیر سینک را چک کنید که سوراخ مورد نظر برای نصب شیر را در محلی ایجاد کنید که زیر آن ورق استیل دوبل نباشد و یا محل آن کنار تخته زیر کابینت نباشد زیرا امکان بستن مهره زیر شیر وجود ندارد و باعث خرابی سینک ظرفشویی می گردد.

صحیح ترین روش سوراخکاری جهت نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی سوراخ کاری مرحله به مرحله سینک استیل می باشد. ابتدا بوسیله دریل، یک مته نمره 3 الی 4mm را به آرامی روی سینک قرار داده و سوراخ می زنیم و در مرحله دوم یک مته درشت تر بین 6 الی 8mm را وارد می کنیم و در انتها مته نمره 11mm را وارد می کنیم. توجه داشته باشید که سرعت بالا باعث سوختن مته شما می شود. بعد از سوراخ کاری نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب را آغاز می نماییم. ابتدا شیر را از جعبه خارج نموده و قسمت اتصالات را به ترتیب عکس زیر در مسیر قرار می دهیم.

نصب شیر برداشت تصفیه آب روی سینک

همیشه واشر لاستیکی در قسمت بالایی شیر قرار می گیرد و واشر پلاستیکی سخت زیر شیر قرار داده می شود که جلوی نشتی از بالای سینک ظرفشویی به زیر کابینت را بگیرد و در انتها همیشه یک واشر فلزی تخت مشبک جهت قفل کن  مهره در نظر گرفته شده است. تا به اینجای کار فقط روش نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی در قسمت پایه کار توضیح داده شده که بوسیله آچار مخصوص نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب انجام می گیرد. به دلیل طول بلند قسمت پیچ واشر از آچار مخصوص که بصورت توخالی با سایز ۱۴ mm باشد استفاده می گردد. در صورت نبودن آچار مخصوص از آچار تخت نمره ۱۴ mm استفاده نمایید و یا با چرخاندن شیر برداشت از روی سینک بدون آچار اقدام به سفت کردن اساسی شیر نمایید.

توجه: پایه شیر برداشت حتما باید محکم محکم شود در غیر اینصورت باعث نشتی آب به زیر سینک و داخل کابینت می گردد.

در انتهای کار برای اتصال شلنگ به شیر برداشت ابتدا شلنگ را از داخل مهره عبور داده و بعد از آن زائده پلاستیکی که در اصلاح به آن می گفته می شود را وارد شلنگ می کنیم و در سرشلنگ یک کوییک پلاستیکی وارد شلنگ می کنیم که بر اثر ست کردن مهره باعث باز شدن پلاستیک شلنگ و محکم شدن مهره و آب بندی شلنگ به شیر برداشت می گردد و در انتها بوسیله آچار شیر تصفیه اقدام به سفت کردن مهره انتهایی می نماییم توجه داشته باشید که مهره انتهایی یک سایز کوچک تر از مهره بالایی که برای نصب شیر برداشت می باشد و در صورت نبود آچار مخصوص از آچار تخت نمره ۱۳ یا آچار فرانسه جهت سفت کردن استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *