فیلتر شماره 2 کربن پودری تصفیه آب خانگی

فیلتر تصفیه آب خانگی بر پایه گیاهی

ساخت و تولید از پوسته میوه جات سخت مانند نارگیل که در کشورهای آسیای جنوب شرقی به وفور یافت می گردند و باحرارت دهی در محیط خلع و ایجاد ذغالی پوک و تو خالی با قدرت جذب بسیار بالامی باشد که به اصطلاح کربن اکتیو با دانه بندی های متفاوت ریز و درشت و پودری و میله ای در بازار موجود می باشد و کاربرد ویژه ای در صنایع آب آشامیدنی و دستگاه تصفیه هوا را دارا می باشند.

این فیلتر نقش بسیار مهمی در تولید آب شرب دارد زیرا استفاده از کربن های غیراکتیو(ذغال سنگ خام) باعث بو گرفتن آب، ایجاد یک لایه شبیه روغن روی آب، و باعث از بین رفتن غشای ممبران و در نهایت کیپ شدن و از بین رفتن ممبران می گردد.

فیلتر شماره 2

فیلتر شماره ۲ از یک پوسته استوانه ای پلاستیکی با یک ورودی از انتهای پوسته بصورت مشبک و یک خروجی از بالای استوانه بصورت فیلتر مرحله بعد که بوسیله یک واشر لاستیکی بزرگ آب بندی می گردد. که از مخلوط شدن آب قبل از فیلتر و بعد از فیلتر جلوگیری می نماید. کارکرد این فیلتر بصورت جذبی می باشد و آب با گذر از کنار دانه های کربن اکتیو داخل فیلتر کلیه، مانده (کلر آزاد) و گازهای شیمیایی معلق در آب را به خود جذب کرده و آماده ورود به مرحله بعد می گردد.

نکته: حتما قسمت واشر لاستیکی به سمت بالا باشد و فیلتر بصورت صحیح سرجای خود قرار بگیرد.

در صورت کوتاه بودن ارتفاع فیلتر از واشر لاستیکی ضخیم تر استفاده شود که امکان عبور آب قبل از عبور از مرحله۲ به مرحله ۳ وجود نداشته باشد زیرا باعث خرابی فیلترهای بعدی می گردد.

قیمت فیلتر تصفیه آب شماره 2 یا کربن پودری

قیمت گذاری برای این فیلترها بسیار متفاوت می باشد و در بازار ایران بسیار متغیر می باشد. برای بدست آوردن قیمت فیلتر شماره ۲ یا کربن پودری به نکاتی مانند وزن فیلتر باید دقت شود. فیلترهای با وزن سنگین معمولا ذغال سنگی می باشند و از خود دوده خارج می کنند، ظاهر درستی ندارند، معمولا واشر لاستیکی آنها شکل و ظاهر سالمی ندارند و پوسته پلاستیکی آنها نرم و غیر فودگرید (پلاستیک رده خوراکی) می باشد. اولین نکته برای یک فیلتر مرغوب ظاهر فیزیکی آن میباشد.

نکته دوم در قیمت گذاری

به میزان درصد کربن اکتیو بکار رفته در آن پوسته نیز بستگی دارد که بصورت ۸۰%تا ۱۰۰% گیاهی، ۵۰% گیاهی، ۳۰% گیاهی، ۲۰% گیاهی، ۱۰۰% ذغال سنگ و یا ۱۰۰% ذغال کُک (ذغال سنگ فرآوری شده) تقسیم و قیمت گذاری می گردد.

درصد کربن اکتیو بالاتر = قیمت بالاتر فیلتر و درصد کربن اکتیو پایین تر= قیمت پایین تر فیلتر

تفاوت فیلتر شماره 2 و 3

از لحاظ ساختاری فیلتر کربن گرانول و کربن بلاک هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دوی آنها از کربن اکتیو ساخته می شوند با این تفاوت فیلتر تصفیه آب که کربن گرانول شماره 2 بصورت پودری داخل پوسته قرار می گیرد. اما کربن بلاک یا همان کربن بوسیله مواد چسبی رزین های مخصوص بصورت یک استوانه فشرده با قدرت جذب بسیار بالا جهت جلوگیری از ورود هرگونه ذرات به مرحله بعد ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *