فیلتر مرحله 4 ممبران

داخل هوزینگ (پوسته)ممبران قرار دارد که با فشار پمپ آب به داخل این فیلتر وارد میشود. و در انتها آب تصفیه شده را از پسماند جدا میکند. ممبران فیلتر تصفیه آب جنس این فیلتر از غشای نیمه تراوا است که به قطر یک ده هزارم میکرون ساخته شده که در لایه بندی های مختلف میباشد.

انواع فیلتر ممبران

11لایه : 50 گالن، 13لایه : 75 گالن  هستند تولید میگردند و نسبت به سایز دستگاه انتخاب میگردد. ساخت و تولید مواد اولیه در فیلتر ممبران دارای تکنولوژی بسیار بسیار بالایی است. که ابتدا توسط شرکت داوDow امریکا تولید گردید و انحصارا تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته تکنولوژی ساخت آنها را دارند. تشخیص اصل و فرعی بودن این فیلتر کار بسیار سختی است و تنها متخصص این کار میتواند تشخیص دهد.

پس بهتر است این فیلتر را از جای معتبر وبا اطمینان به فروشنده خریداری کرد.

تذکر:

عدم تعویض به موقع فیلتر های سه مرحله اول باعث عبور کلر و گاز های شیمیایی و ورود آنها به پوسته ممبران میباشد که باعث از بین رفتن قشای ممبران میشود. استفاده از کربن اکتیو نامرغوب باعث عبور زغال سنگ و گرفتن ممبران میشود. در صورت کدر بودن بیش از حد آب منطقه از فیلتر محافظ ممبران استفاده شود.

عمر مفید فیلتر ممبران

زمان تعویض این فیلتر بسته به میزان مصرف، نوع آب، میزان املاح در آب و حجم مصرف و نوع انتخاب پیش تصفیه1و2و3 عمر مفیدی بین 1 تا 2 سال دارند. ماکسیمم زمان تعویض فیلتر شماره 2و3 سال است.

توجه :خرابی شیر برقی و یکسره شدن خروجی پساب باعث از بین رفتن ممبران میشود. بی کیفیت بودن فیلتر شماره 2 باعث گرفتگی فیلتر شماره 4 میشود.

ضعیف شدن فشار پمپ باعث از بین رفتن این فیلتر میگردد. عدم تعویض به موقع باعث کم شدن حجم تولید این فیلتر و فشار آمدن به پمپ دستگاه و خرابی و از بین رفتن ترانس میشود. عدم تعویض به موقع این فیلتر باعث رشد جلبک و باکتری در داخل پوسته ممبران و بو گرفتن و آلوده شدن آب خروجی میگردد. پس حتی در صورت پایین بودن املاح محلول در آب بعد از 2 سال حتما فیلتر ممبران یا شماره 4 تعویض گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *